mandag 28. mars 2011

ukens sang(er) ❤

Det er sannelig utrolig sløvt med blogginga for tiden. Jeg vet ikke helt hvorfor, men dagene har passert i voldsom fart, og jeg har rett og slett fylt de med annet enn blogging. Men dere skal vite at jeg har knipset en del bilder til ære for bloggen, så de kommer forhåpentligvis når jeg får ro på meg til å sette meg ned for å skrive litt igjen.

Kom plutselig på at ukens sang var fraværende i uka som gikk, derfor kommer det to i dette innlegget.

Jeg har i mange år vært fan av Anouk. Hun har en herlig og rå stemme som setter perfekt særpreg på sangene. Hos Anouk finner du alltid noe hvis dagen er litt grå, og for meg blir den i alle fall litt bedre etter å ha forsvunnet noen minutter i noen av sangene hennes. Jeg har brukt timesvis i selskap med denne dama på øret oppigjennom årene, og hun blir gjerne med meg i mange år til.
Hennes mest kjente sanger er nok "Lost" og "Nobody's wife". 
Nok pjatt, i dag føler jeg for to ballader, så her får dere to av mine favoritter når jeg er i det hjørnet (i tillegg til "Lost" selvølgelig).

Sacrifice



Tom Waits


Denne Mr. Tom Waits som det synges så fint om, er også en herlig artist.


1 kommentar:

frøken Line sa...

skulle ønske at internettet ombord va så bra at æ kunna hørt alle sangan dine, men æ har no enda mer å gled mæ t t at æ kjæm hjem :D Savne dokker i Tunhøgda! Gi Tilde en klem fra mæ <3