søndag 3. april 2011

Endelig barnerom

Den siste uka har jeg faktisk startet på noen blogginnlegg, men de har aldri blitt ferdige. Kveldene og dagene har nemlig gått med på å ferdigstille rommet til Tilde. Tanken var vel egentlig at det skulle stå nærmest ferdig når hun kom til verden, men med den tjuvstarten hun tok var det ikke engang påbegynt. Vi hadde bare delt av plass til rommet. Da vi flyttet inn var det nemlig en 3-roms, men nå er det endelig en 4-roms igjen. Deilig!

Isteden for å poste ett av mine påbegynte og halvferdige innlegg, blir det derfor en sniktitt på barnerommet. Planen var å være nogen lunde ferdig med rommet til neste helg, slik at vi kunne ha overnattingsgjester der. Tilde skulle få flytte på eget rom over påske. 
Slik ble det ikke. Vi fikk blod på tann, og nå sover Tilde søtt på sitt eget rom. Det mangler litt innredning, men resten er stort sett ferdig. En list mangler spiker, en list må klyves og en list mangler ett strøk maling (pluss litt til..)

Vi er strålende fornøyd med helgens innsats, bare sånn for å skryte litt av oss selv. Det ble ikke de store bildene, for rommet var ferdig 5 minutter før sengetid.

Tilde ville også hjelpe pappa med listene



Seng til mor i tilfelle vi trenger den, kombinert med en kosekrok. 
Sist men ikke minst, den nyydelige tapeten som jeg har hatt i tankene siden vi flyttet inn. 

Hva synes dere? 
Ikke det største rommet, men stort nok til lillesnuppa vår. Det er nok større i virkeligheten enn det ser ut på bildet. 

Det er nok ikke det siste dere får se til rommet tenker jeg. Det er langt ifra ferdig i hodet mitt og planene er allerede mange. Jeg gleder meg til å ta et dypdykk i inspirasjon til innredning og søte små møbler. 

Tips mottas med takk.


9 kommentarer:

Hege Marie sa...

Kjempe fint!! :)

Kjersti S sa...

Fint ja! Gøitt å årn rom ått slike små prisesså :)

Anonym sa...

STEIKFINT! D va en utruuuli nydeli tapet, vart litt over middels forelska i den.. :)

Har forresten venta læng på et sånt innlegg fra tunhøgda, jubla høgt da æ såg d!! :D

frøken Line sa...

kjemmpefint =) glede mæ t å kom å sjå "live" :)

frøken Line sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Plingri sa...

Veldig flott rom. Og så fin tapet!

Tonje sa...

Det va en nydelig tapet Anita! Korr har du fått tak i den? :)

Anita Ugedal sa...

Tusen takk! :)
Jeg har lenge vært forelsket i denn tapeten, og den er kjøpt på Byggmaker.

Tonje sa...

På byggmakker?? Jøss, så for mæ at den va bestillt gjennom ei fancy nettside og greier!! Stilig vertfall! =)