mandag 6. juni 2011

Maratonuke i tunhøgda

Hverdagen har for alvor innhentet meg. Det søte permisjonsliv er over, og her skal det gapes over mer enn på lenge. Denne uka er fullstappet med både jobb og private gjøremål. En uke hvor man virkelig kjenner at klokka raser, og til og med nettene tas i bruk for effektiv (??) tankevirksomhet. Nattens tankevirksomhet slår imidlertid tilbake med surrete hode på ettermiddag kveld, men en pust i bakken i ny og ned gjør seg vel kanskje også inni mellom slagene. Det er nemlig viktig å trekke pusten innimellom har jeg hørt.  

Om 9 dager har vi ettåring i hus!! Guri malla så fort det har gått. Jeg synes ikke det er lenge siden jeg tok det siste bildet av magen mens Tilde enda befant seg på innsiden.

Det var ett år siden på lørdag, altså 4.06. Lite visste jeg da om at Tilde hadde tenkt å entre verden bare 11 dager senere, 5 uker før termin. 

Selveste ettårsdagen feires for vår del både hjemme med lille sjarmør og i Oslo sammen med kjekkasen min og selveste Bon Jovi. Det er med delte følelser mammahjertet forlater ettåringen sin på selveste dagen, men Tilde legger vel ikke stor merke til sin egen ettårsdag likevel. Derfor tar jeg meg den frihet å feire at det er ett år siden jeg gjorde den største jobben jeg noen sinne har gjort! Belønningen er 2 dager på kjæresteferie i Oslo (som forøvrig er en del av julegaven fra kjekkasen min som slettes ikke koblet inn på ettårsdag samme dag).

Vi teller altså dager i tunhøgda.

Om nøyaktig 9 dager 
- har vi en ettåring i hus
- har jeg vært mamma i ett fantastisk år
- skal vi være kjærester alene for første gang på ett år
- går jeg ut i ferie og får kontoen full av feriepenger som skal få bein å gå på på Carl Johan
- skal jeg synge av full hals til Bon Jovi sammen med flere tusen andre kjente og ukjente
- sjekker vi inn på Oslo Plaza, forhåpentligvis i etasje nummer 1000.


Men først er det ei uke med stappet timeplan fra morgen til kveld, deriblant kveldsmøter, kakebaking og feiring 3 dager til ende i helga. Takk og lov for at 2. pinsedag sniker seg inn så galant på mandag.

Åh, som jeg gleder meg til Bon Jovi skal "lay me down in a bed of roses"!
Selvølgelig (en av) ukens sang(er). 
Sweet memories ❤ 


2 kommentarer:

Anonym sa...

Kos dokk med kjæresteferie. Det er viktig å krydre hverdagen med sånne opplevelser. Lever lenge på det. Bare det å få ligge på hotell... nyt det -A-

Ingvill sa...

Nå ble jeg varm i hjertet når jeg så at det var kommet et nytt innlegg! <3
Så utroolig fort tiden går, gleder meg kjempemasse til å treffe Tilde igjen! Spennende!
Og kos dere fryktelig masse i Oslo! Det fortjener du ;)