onsdag 1. juni 2011

Sjokoladekake!

Glad i sjokolade du også? Da har du kanskje utbytte av dette innlegget. 
Toro er en god venn i nøden, og siden jeg har begynt på jobb igjen synes jeg denne anbefalningen er på sin plass. Den sparer deg for unødig tidsbruk ved kjøkkenmaskinen. 

Ikke alt av 1-2-3 er like godt, men etter å ha smakt denne kaka mista jeg faktisk motet til å pøve ut flere oppskrifter på sjokoladekake. Hvorfor gjøre det vanskelig når man kan gjøre det enkelt?



Toros mørke sjokoladefondantkake tar 25 minutter fra du åpner pakken og til den står rykende fersk på kjøkkenbenken. Der kan den stå i 10 minutter til mens du nyter den herlige lukten som brer seg utover heimen og mens du kjenner skojoladeloppene i kroppen hopper av glede. 

Den er uimotståelig god, spesielt hvis du har ei passe form og steker den i akkurat passe lang nok tid, slik at den nærmest blir flytende i midten. Jeg steker den på 20 minutter i bake-it-easy-formen min, og det er helt perfekt. Den skal disse veldig i midten når du tar den ut av ovnen, hvis ikke er den stekt for lenge. 

Sjokoladefondant er en av de beste dessertene jeg får, og dette er en litt større utgave, så det er faktisk mulig å dele godsakene med flere. 

Den er kjapp, den er enkel og den smelter på tunga. 
Perfekt til en kveld med utforutsett besøk eller en kveld hvor sjokoladeloppene fortjener litt omsorg. 
Den er kanskje ikke den rimeligste med sine rundt 60 kroner, men definitivt verdt ei krone.


"Fondant Mørk Sjokoladekake inneholder mørk sjokolade og kakao som ikke bare er godt, men også sunt."
Tihi.. Kan det bli bedre??

Anbefales på det sterkeste! 
(om du ikke allerede hadde tatt hintet..)

1 kommentar:

Anonym sa...

Dårlig gjort å legge ut et sånt innlegg kvelden før en helligdag... Ikke har jeg sjokolade i hus, ikke har jeg sjokoladekakebakepose fra toro, det eneste jeg har er j****g lyst på sjokolade!!!! ;)