lørdag 24. desember 2011

God Jul!

En ny fase i livet har startet. For første gang feirer jeg jul uten min mamma og pappa, i alle fall fysisk tilstede. I år feirer vi julaften som liten familie i Tunhøgda, og vi koser oss. Vi tar det beste fra fortiden og tar det med glede over i fremtiden, og håper noe av det vil føres videre til neste generasjon også. 
Tradisjoner hører jula til, og for første gang i mitt liv har jeg salta ribbe, koka kjøttrull og vært oppe til langt på natt kvelden før kvelden. Akkurat slik som mamma gjorde da jeg var lita. Det er selvfølgelig rart å se tre nøtter til sakepott uten søster og bror tilstede og en mamma og pappa som svirrer rundt med småbrød, sjokolade eller potetbøtta. Likevel er de godt tilstede i denne års julaften også, for minnene og tradisjonene er så gode at jeg vet de gjør nøyaktig det samme som meg i dag. Jeg koser meg og setter pris på dagen sammen med min lille familie. 
Likevel er det godt å vite at vi treffer alle våre kjente og kjære om noen timer. I morgen skal vi ha julemiddag sammen med hele svigerfamilien, og på "ainnda´n" går turen der juleminnene er sterkest for min del.  

Tross savn, er det godt å kjenne at man er i ferd med å lage ei like god julehøytid for sine egne barn som det vi har fått. Vi har hatt en lang og god morgen i pysj, pakket opp et par julegaver, montert de sammen, lekt med dem, danset, spist oss gode og mette på sjokolade og småbrød etter frokost, og hørt den fortryllende musikken til askepott etterfulgt av verdens fineste film 

Har oppdaget en helt nydelig julesang de siste dagene, og jeg er forelsket.
Deler den med glede!
Maria Haukaas Mittet og Oslo Gospel Choir - Nordnorsk Julesalme




Jeg vil med dette ønske alle fine lesere ei riktig god jul! 
Nyt tiden, og gjør ting som gleder deg og de rundt deg
Det viktigste av alt, gi masse klemmer 








Ingen kommentarer: